• 040 724 6136
  • turbik@suomi24.fi

Auton huolto ja korjaus

Vuosi- ja määräaikaishuollot

Auton kunnon säilyttämiseksi ja ajoturvallisuuden varmistamiseksi autoa pitää huoltaa säännöllisesti.

Määräaikaishuolto tehdään autonvalmistajan määräämän huolto-ohjelman mukaisesti säännöllisin kilometrivälein tai aikaperusteisesti. Määräaikaishuollossa vaihdetaan aina öljyt, öljynsuodattimet ja tarvittaessa raitisilmansuodattimet, muut vaihdettavat osat riippuvat automerkistä.

Vuosihuolto tehdään välihuoltona vuosittain. Se on perushuolto, jossa tarkistetaan auton yleinen kunto ja huolletaan kaikki auton toimivuuden kannalta olennaiset viat ja puutteet. Mm. öljyvuotojen tarkastus, jäähdytysnesteen ja hydraalinesteen tarkastus, lamput, jousituskunto, laakereiden kunto, renkaiden kunto, ohjauksen väljyys.

Moottorin korjaukset

Jos autosta tulee savua, venttiilin tiivisteet ovat todennäköisesti hajonneet, koska öljyt pääsivät läpi tai männän rengas on kulunut. Jos auto on sen arvoinen, kannattaa tehdä koneremontti. Korjaus vie 1-2 päivää, mutta sen jälkeen auto toimii varmuudella pidempään.

Palvelumme: teemme kansityöt, vaihdamme apulaitteet, vikakoodien luku, pakokaasutestit, myös moottorin vaihdot. Täysremontit.

Auton peltityöt

Peltityöt on tehtävä, jotta auton rakenne ei menisi pilalle. Turvallisuussyistä helmapeltit on korjattava, jos niissä on ruostetta tai mätää. Turbikin erikoisuutena on sataprosenttinen sauma. Vahva ja kestävä sauma saadaan laadukkailla hitsauslaitteilla ja kaasulla.

Palvelumme: hitsaus, maalaus, kolarikorjaukset, peltiosien vaihdot, oikaisu, pintakäsittely, ruestesuojaus.

Renkaiden vaihdot

Suoritamme renkaiden vaihdon. Vaihdamme vanteisiin uudet renkaat. Samalla tarkistamme renkaiden kunnon ja uran syvyyden.

Pakoputkityöt

Jos putki röpöttää tai kuuluu sivuääniä, kannattaa tuoda auto meille tarkistettavaksi, koska siinä on mahdollisesti reikä. On kaksi vaihtoehtoa: vaihdetaan tai hitsataan (jos putki on ruostunut saumasta). Jos on muuten hyvässä kunnossa, ei tarvitse vaihtaa koko putkea. Riittää, jos hitsataan välipätkä ja se kestää 2-3 vuotta. Onnistunut lopputulos varmistetaan pakokaasutestillä.

Vaihdot, korjaukset, pakokaasutestit.

Kytkinremontti

Jos auto ei liiku, mutta kierrokset nousee ja paha haju tulee sisään, kytkin on melkein lopussa ja se on vaihdettava.

Jarrukorjaukset

Kun jarruja painaessa jalassa tuntuu kovaa tärinää, jarrulevy on mennyt ilmeisesti kierteelle ja se on vaihdettava. Kun jarrutuksessa kuuluu metallinen raksutusääni, jarrupalat on vaihdettava mahdollisimman pian, koska jarrusatula voi hajota, ja sen vaihto on jo paljon kalliimpaa.

Jarrulevyjen vaihdot, jarrupalojen vaihdot, abs-korjaukset, jarruletkut, jarruputket mittojen mukaan.

Iskunvaimentimien vaihdot

Iskunvaimentimien vaihdot, jousien vaihdot, alustasarjojen asennukset, madallussarjat, kaikki alustan työt.

Jakohihnan vaihdot

Jakohihnan vaihdot kaikkiin autoihin. Kun jakopäähihna vanhenee, se voi haljeta ja rikkoa koneen. Sen vaihto vaatii tarkan työsuorituksen, koska eri autoissa on oma jakopäähihnan väli. Meillä jakopäähihnasarjat, vesipumppu, rullat ja myös stefat ovat hyvää laatua.

Öljyn- ja suodatinvaihdot

Öljyn ja suodattimien vaihto on edullinen tapa pitää moottorista hyvää huolta.

Öljyn ja suodattimien vaihdot, öljyn suodattimien, ilman suodattimien, bensa ja diesel polttoaine suodattimien vaihdot.

Ruostevauriokorjaukset ja ruosteenestokäsittelyt

Suoritamme autontarkastuksen, jossa saadaan esiin ruosteiset kohdat. Leikataan ruosteiset paikat pois ja tilalle hitsataan uutta peltiä, joka hiotaan, pakkeloidaan ja maalataan.

Takuutyönä ruostevauriokorjaukset, myös laaja-alaiset vauriot. Ruosteen estokäsittelyt koko korille, alustalle.

Pakokaasumittaukset ja -säädöt (bensiini)

Bensiinimoottorien pakokaasumittaukset sekä säädöt. Kun pakokaasuanalysointi kytketään pakoputkeen, nähdään pakokaasuarvot, joiden mukaan säädetään tai vaihdetaan osia.